Elektro og datateknologi

Eilert Sundt vgs. tilbyr elektro- og datateknologi i nye og moderne verksteder ved den nye skolen i Farsund. Utdanningsprogrammet fører til et mangfold av yrker innen installasjon og vedlikehold av elektriske og elektroniske systemer.

pixbay

Hvis du velger dette utdanningsprogrammet, bør du være: ​​​​​​

• Nøyaktig og systematisk
  • Praktisk anlagt og ha et godt håndlag
  • Serviceinnstilt og ha en logisk tenkemåte
  • Kreativ og ha godt fargesyn

På Eilert Sundt vgs. kan du gå videre på Vg2 Elenergi og ekom innenfor dette utdanningsprogrammet.

Nedenfor finner du en oversikt over hvilke fag du skal ha på dette utdanningsprogrammet og hvor mange timer de forskjellige fagene skal ha per år.

Timefordeling Elektro og datateknologi
Fag Vg1 Elektro og datateknologi Vg2 elenergi og ekom
Programfag 477 477
Yrkesfaglig fordypning 168 253
Engelsk 140 0
Kroppsøving 56 56
Matematikk 84 0
Naturfag 56 0
Norsk 0 112
Samfunnskunnskap 0 84

Mange lurer på hvor mange timer det er per uke i de ulike fagene. På Eilert Sundt vgs. er dette vanskelig å svare nøyaktig på siden det er en del uker hvor vi ikke har vanlig uketimeplan. Dette skyldes at det er flere uker hvor vi har tverrfaglige prosjekter, fagdager eller utplassering i bedrift. Ved å dele årstimetallet på 30 får du likevel en indikasjon på hvor mange timer det er i faget de ukene vi har vanlig timeplan på skolen.