Hva skjedde i mars på Eilert Sundt vgs.?

Mars har vært en veldig travel måned på Eilert Sundt vgs. Her kan du lese om noe av det som har skjedd denne måneden, og du får informasjon om ledige stillinger ved skolen.

Bilde av påskekylling.

Her er noen av høydepunktene fra mars:

• Til sammen 7 yrkesfagelever har vært utplassert i bedrift i utlandet i ca. 4 uker. Det har vært 5 elever i Grenoble i Frankrike og 2 elever i Rakvere i Estland.
  • Den 16. mars var rundt 90 skoleledere fra videregående skoler i Rogaland på besøk på skolen i Farsund. Der fikk der se den nye skolen, og de fikk foredrag fra Stein Dillevig, rektor på Tangen vgs., og Espen Berglund som jo er rektor på Eilert Sundt vgs. Det er veldig stas at andre skoleledere er interessert i det pedagogiske arbeidet på skolen.
  • Fra mandag 20. mars til lørdag 25. mars hadde vi besøk fra 28 elever og 3 lærere fra Frankrike. Elevene bodde hjemme hos familiene til elever på Vg2 og Vg3 studiespesialisering, og de hadde program på dagen sammen med våre elever på studiespesialsering. I slutten av april får vi besøk fra 30 elever fra Tyskland, og i begynnelsen av mai drar elevene fra Vg2 studiespesialisering ned til Tyskland og Frankrike for å bo hos familiene til elevene der. Alt dette er et ledd i vårt årlige utvekslingsprogram gjennom Erasmus +.
  • Fredag 24. mars besøkte Vg1 helse- og oppvekstfag Solsiden mottakssenter på Rom i Lyngdal. Dette var et ledd i prosjektet «Hjelpende hender» hvor elever fra helse- og oppvekstfag gjennomfører aktiviteter i nærmiljøet.
  • Fredag 24. mars arrangerte russen en sosial kveld for alle elevene på skolen. Kvelden ble arrangert på skolen i Farsund. Det var over 100 elever med på arrangementet, og det var stor variasjon i programmet – alt fra hinderløype med inspirasjon fra TV-programmet «American Ninja Warrior» til farging av håret til avdelingsleder Olaf Danielsen og volleyballturnering. Dette er det tredje rusfrie arrangementet russen har gjennomført på kveldstid på skolen dette skoleåret. Målet er å bidra til inkludering av alle elevene på skolen.
  • Den 30. mars gjennomførte vi vårt årlige pensjonisttreff i Farsund. Det var i underkant av 40 pensjonister som deltok på dette, og de hadde en hyggelig lunsj sammen med våre ansatte.
  • Vi hadde besøk fra 4 elever fra Slovenia som har hatt arbeidspraksis i bedrifter i Farsund og Lyngdal kommune. Elevene går på en elektrolinje i Slovenia, og de var på besøk hos oss i 4 uker. Som et ledd i dette samarbeidet hadde 2 elever fra Vg2 helsefagarbeider arbeidspraksis på et aldershjem i Slovenia i februar.

Ledige stillinger
Det skjer altså mye på Eilert Sundt vgs. Søkertallene for neste skoleår er også gode, og for første gang passerte vi 600 søkere som har et tilbud hos oss som førstevalg når de skal søke på videregående skole.

Det betyr at vi må utvide vårt tilbud, og vi trenger da flere ansatte. Fredag den 31. mars la vi derfor ut 8 annonser på til sammen 16 stillinger ved skolen. Dere finner stillingene ved å søke etter «Eilert Sundt» på denne siden: Ledige stillinger.

VI søker etter de som virkelig brenner for å skape en skole hvor alle, både elever og ansatte, kan være seg selv og virkelig høre til. Så hvis du vil være med å skape et stort inkluderende «VI" sammen med oss, er det bare å søke.

Vi ønsker alle en riktig god påske!